איכות כמות מחיר: כיצד לבחור בקבלן בנייה שיעמוד בציפיות.

בניית בית פרטי היא צעד גדול, אצל רוב הזוגות, רובם צעירים,  בניית הבית תהיה הפרויקט הכלכלי הגדול ביותר שעשו.

רוב הלקוחות מגיעים לפגישה הראשונה עם חשש וזה לא פלא, שוק הבניה יקטן יחסית והסיפורים ששומעים מסביב על קבלן שעשה תקלה כזו או אחרת, או קבלן שברח, לא הופיע ביום שנקבע, או התקין מפסק חשמל בלי חוטים מלחיצים מאוד. 

ההתנהלות בענף הבניה הפרטית אינה באמת כזו, לרוב אלו אירועים נדירים,  כן, זה ענף קשוח להתנהלות אך רוב הקבלנים ובעלי המלאכה שפועלים בו הם אנשים ישרים ובעלי מקצוע טובים, נדרשת יכולת בין אישית טובה, יכולת ניהול וידע מקצועי טכני בכדי לתפקד כאן טוב אך אם נתוני הפתיחה והבחירות שיבוצעו בשלבים ראשונים יהיו נכונות הבניה תעבור בצורה טובה ותביא את הבונים את התוצאה הסופית הרצויה. 

 כך או אחרת בחירת שיטת הבניה והקבלנים המבצעים היא צעד קריטי שיש לבצע בזהירות ובהתייעצות מדויקת. כאן אסביר מה חשוב  - למעט העלות הכספית -  בבחירת קבלנים שיתאימו לצרכים ויעמדו בציפיות שלכם.

1. ניסיון והיסטוריה

בחירת קבלנים עם ניסיון והיסטוריה יכולה להבטיח לך שהם מכירים את העבודה. בקשו מהקבלנים ממליצים, כאלו מהעת האחרונה וכאלו משנים קודמות, שוחחו עם הממליצים ובידקו את דעתם על התנהלות כלכלית של הקבלן/חברה, איכות הבניה, וההתיחסות לתקלות שהתגלו לאחר המעבר לבתים. ההיסטוריה תתן לכםרקע טוב על אמינות ואיכות הקבלן.

2. מקצועיות וכישורים

וודאו שהקבלן עובד עם צוותים מקצועים ומיומנים,  בנייה היא עניין רב-תחומי, וחשוב לוודא שהם יכולים להתמודד עם שיטת הבניה שנבחרה, עם דרישות טכניות של  האדריכל, המהנדס, ושאר היועצים.

3. אישיות ותיקשורת

תקשורת טובה עם העובדים בבנייה היא גורם מרכזי להצלחת הפרויקט. וודאו שיש לכם קשר טוב ופתוח עם כל אחד מבעלי המלאכה בפרויקט, תיקשורת ברורה ומדויקת תסייע למנוע פספוסים ותקדם את הפרויקט בצורה יעילה. זכרו, אלו אנשים שילוו אתכם למשך כשנה.

4. תעריפים והצעת מחיר

הבנייה היא פעולה כספית, ולכן חשוב להשוות את הצעת המחיר של הקבלן לתקציב הבניה שבניתם. חשוב מאוד שהגדרת העבודה תהיה ברורה לקבלן ועם כמה שפחות סימני שאלה, ומהצד השני לוודא שתכולת העבודה שמציע הקבלן מתאימה לדרישות שלכם ושאין פרטים נסתרים או תוספות נטולות ערך. כדאי להוסיף מחירון להסכם ע"מ למנוע ויכוחים עתדיים, רצוי לבצע השוואה בין מספר הצעות כדי לוודא שאתם מקבלים ערך הולם עבור השקעת הכסף שלכם. בחירת הקבלנים היא הקרב הראשון בכל פרויקט. כאשר אתם בוחרים נכון, אתם בונים ביטחון ופותחים דרך לתוצאה יוצאת דופן.