לאטום את הבית טוב.

בתים רבים בישראל סובלים מבעיות איטום ורטיבות בתוך הבית. על מנת למנוע זאת נדרש לבחון כל בית לגופו ולהתאים את הצרכים המיוחדים של המבנה לאפשרויות האיטום והחומרים  הקיימים בשוק. 

בכל מבנה האלמנטים הנאטמים זהים ומוכרים לבעלי המקצוע ולמרות שאת, חשוב להקפיד ולבצע את האיטום בדרך תיקנית ולפי הוראות יצרן, כך שאם חומר איטום זקוק למספר ימים בכדי להתייבש בטרם נמשיך בעבודה, עלינו להקפיד על כך.

בשלב הראשון יש לאטום את יסודות הבית ע"פ ההנחיות של יועץ הקרקע והקונסטרוקטור. 

בבתים צמודי קרקע חשוב מאוד להקפיד על איטום חלקי המבנה שבאים במגע עם האדמה עד לגובה הריצוף, בדרך זו אנחנו אוטמים גם את החיבור בין היסודות לבלוק הראשון, אם לא נבצע זאת נראה כבר בגשם הראשון סימני רטיבות מעל הפנלים.  

חשוב מאוד לבצע איטום היקפים, רולקה ואיטום,  במפגש קיר חוץ עם מרפסות ושבילים בהיקף הבית גם אם האזור מרוצף בהמשך. הדבר ימנע הצטברות מיים באזור הקרוב לקיר החוץ וימנע את חדירתם אל המבנה. יחד עם איטום ההיקף נבצע גם איטום לפתחים- ויטרינות, דלתות כניסה - ונקפיד על איטום שנמצא מתחת לריצוף ועולה כלפי ריצוף הפנים. 

איטום פתחי חלון יבוצע על שכבת בטון - לא על הבלוק עצמו - בחומר איטום צמנטי שעוטף את תחתית הפתח ומטפס מעט בצדדים. חשוב לייצר מדרגה שכלפיה יבוצע האיטום, מיקום המדרגה יהיה מתחת למיקום החלון. 

איטום חדרי רחצה חשוב במיוחד מאחר וזהו איזור בבית שרטוב ולח כל השנה, את האיטום נבצע לאחר ניקוי יסודי מפסולת בניה ושאריות בטון, נבצע רולקות בהיקף החדר להרחקת מיים מהפינות, נכין סף הפרדה בין חדר הרחצה לבית. לאחר מכן נבצע איטום במריחה על המקלחת - שכבות וזמן יבוש לפי הוראות היצרן. חשוב מאוד: לא לוותר על בדיקת הצפה של החדר. 

חתך האיטום במרפסות וגגות רעפים כולל בדרך כלל בטון קלקר לבידוד תרמי , בטקל ליצירת שיפועים, ויריעות ביטומניות או יריעות pvc. תכננו מראש את עובי הקלקר כך שלא יהיה דק מדי, דאגו שיותקן נקז כפול בניקוזים של מרפסות מרוצפות. 

לסיכום, יש עוד המון פרטים קטנים ונקודתיים שצריך לטפל בהם בסעיף האיטום, לכולם יש פתרונות "על המדף" ולכן חשוב לבחור בבעל מקצוע מנוסה שידע לענות על הצרכים של המבנה מבחינת האיטום.